👨💼Eklenti Yönetimi | VSIX
Visual Studio 2019 eklentisini yönetme ve geliştirme
❔ .vsct
Dosyası Nedir
.vsct
Dosyası NedirProje içerisindeki komutlar, resimler ve benzeri her bilişen bilgisi burada saklanır
Tüm bileşenler birbirlerine ve kaynak kodlara guid değerleri ile bağlanır
Proje içerisinde tek bir vsct dosyası bulunur
🆔 GUID Değerlerini Tanımlama
Bileşen arasındaki bağlantılar için değişkenleri tanımlayan guid değerleri kullanılır
Her guid değeri eşsiz olmak zorundadır
Symbols
alanı içerisinde ilk başta paket guid değeri tanımlanırGuidSymbol
ile paket içerisindeki belirli guidler için alt değerlerIDSymbol
ile tanımlanırusedList="1" için
IDSymbol
değeri1
olan `usedList="bmpPic1" aynıdır*CmdSet
isimliGuidSymbol
değerleri, komut gruplarını işaretlemek için kullanılır*Images
olarak tanımlananlar ise resimler işaretlerler
IDSymbol değeri
CommandId
ile bitenler komutların guid değerlerini temsil eder
👨💻 Komut Ekleme
Komutlar
Commands
içerisideGroups
objeleri içindekiGroup
değerleri ile derlenirGroup
içerisindekiParent
objelerindakiid
değeri ile komutun nasıl çalışacağını ifade ederizIDM_VS_CTXT_ITEMNODE
ileSolution Explorer
üzerine sağ tıklandığında çıkan menüye eklenen komutlarıIDM_VS_CTXT_CODEWIN
ile editöre sağ tıklandığında çıkan menüdeki komutları
priority
değeri ile grubun bulunacağı konum belirlenir, düşük değerler daha yukarıya alır
🔘 Buton Ekleme
Butonlar
Buttons
alanınaGUID
değer ile eklenirButon guid değeri paket guid değeri ile aynı olur
priority
değeri ile butonun bulunacağı konum belirlenir, düşük değerler daha yukarıya alırParent alanı ile bağlı olduğu komut butonu guid değeri verilir
Bu sayede grup üzerindeki komutların davranışlarına uygun konumlanır
IDM_VS_CTXT_ITEMNODE
id değerine sahip komut grubu içinSolution Explorer
üzerine sağ tıklandığında çıkan menüye ekleinir
Icon alanı ile butonun sağında olan ikon guid ile belirlenir
guid
ile ikon dosyasınaid
ile kaçıncı resmi almak istediğimizi belirtirizResim indeksleri
0
'dan değil1
'den başlarİkonları tutmak için
Bitmaps
alnında guid değerliBitmap
objeleri kullanılırhref
alanı temsil ettiği resim objenin yolunu tutarusedList
ile birden fazla resim içeren objelerden, hangi resimlerin alınacağını söylerizusedList="1"
ile ilk resmi,usedList="1, 2, 3"
ile ilk 3 resmi projeye dahil ederiz
Strings
alanındaButtonText
ise butondaki metni temsil eder
🔌 Kaynak Koda Bağlama
Komutların tetiklenmesi durumunda yapılacak eylemler kaynak kod tarafında
Execute
metodu içerisinde belirlenirKaynak koda komutu bağlamak için
CommandSet
ve o küme içerisindekiCommandId
değeri gerekirCommandSet
,vsct
dosyası içerisinde*CmdSet
olarak adlandırılan guid değerini alırCommandId
yukarıdaki guid içerisindeki hedeflenen komutunIDSymbol
değerlerini alır
Bu işlemi senkronize etmek ve her guid değişikliğinde güncellemekten kurtulmak için
vsct
dosyasına sağ tıklayın veSyncronize code file
butonuna tıklayınPackageGuids
vePackageIds
içeren C#class
objeleri otomatik olarak tanımlacaktır
Last updated