🧪Roblox'ta Eğlenceli ve Öğretici Oyun Mekanikleri Oluşturma

🌈 Her şeyden önce, oyun geliştirmenin keyifli bir yolculuk olduğunu unutmayın. Öğrenirken karşılaştığınız her zorluk, aslında sizin gelişiminiz için bir fırsattır. Yeni bir şeyler öğrenmek ve yaratıcı olmak bu yolculuğun en güzel parçalarından biridir.

🏀 Basit Fiziksel Etkileşimler: Zıplama

  • 🔹 Öncelikle, basit bir fiziksel etkileşim olan zıplama işlevini oluşturacağız.

local userInputService = game:GetService("UserInputService")

userInputService.JumpRequest:Connect(function()
  print("Zıplama tuşuna basıldı!")
end)
  • 🔹 Bu kod, kullanıcının "zıplama" tuşuna bastığında sadece bir mesaj yazdırır. Gerçek bir zıplama işlevi için, bu kodu, karakterin yukarı doğru hızını artıran bir işlevle değiştirmelisiniz.

💡 Hedefleriniz doğrultusunda ilerlerken, her adımda biraz daha fazla öğreneceksiniz. Unutmayın, başarının sırrı istikrarda gizlidir!

🏃‍♂️ Daha Karmaşık Oyuncu Kontrolleri: Hareket

  • 🔹 Şimdi, oyuncuların oyun dünyasında dolaşmasına izin verecek daha karmaşık bir kontrol oluşturacağız.

userInputService.InputBegan:Connect(function(input)
  if input.KeyCode == Enum.KeyCode.W then
    print("İleri git!")
  elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.S then
    print("Geri git!")
  elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.A then
    print("Sola git!")
  elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.D then
    print("Sağa git!")
  end
end)
  • 🔹 Bu kod parçası, hangi tuşa basıldığını kontrol eder ve buna bağlı olarak bir mesaj yazdırır. Gerçek hareket için bu kodu, karakterin pozisyonunu veya hızını değiştiren kodla değiştirebilirsiniz.

🌟 Yeni bir şeyler öğrenmek ve becerilerinizi geliştirmek için her gün biraz zaman ayırmayı unutmayın. Her yeni beceri, yeni ve heyecan verici oyunlar oluşturma yeteneğinizi genişletir.

🎭 Bulmacalar ve Zorluklar

  • 🔹 İyi bir oyun, oyuncuya zorluklar ve bulmacalar sunar.

local duyguButonu = game.Workspace.DuyguButonu
local dogruSira = {"Mutluluk", "Üzüntü", "Korku", "Heyecan"}
local oyuncuSira = {}

duyguButonu.MouseClick:

Connect(function(oyuncu)
  table.insert(oyuncuSira, oyuncu.Name)
  if #oyuncuSira > #dogruSira then
    oyuncuSira = {}
  elseif oyuncuSira[#oyuncuSira] ~= dogruSira[#oyuncuSira] then
    oyuncuSira = {}
  elseif #oyuncuSira == #dogruSira then
    print("Tebrikler, doğru sırayla tüm duygu düğmelerine bastınız!")
    oyuncuSira = {}
  end
end)
  • 🔹 Bu kod parçası, oyuncunun duygu butonlarına basma sırasını kontrol eder ve eğer doğruysa, bir tebrik mesajı yazdırır.

💖 Yolculuğunuz boyunca sabırlı olun ve başarının zaman alacağını unutmayın. Oyun geliştirme bir marathon, sprint değil. Her adımda biraz daha ilerlemeye odaklanın.

Last updated

© 2024 ~ Yunus Emre Ak ~ yEmreAk