💫Fonksiyonlar ve Kontroller

🎭 Lua Fonksiyonları

  • 🔹 Fonksiyonlar, belirli bir işlemi gerçekleştirmek için bir araya getirilen kod bloklarıdır.

  • 🔹 İşte basit bir fonksiyon örneği:

function merhabaDunya()
  print("Merhaba, Dünya!")
end

merhabaDunya()  -- Bu, "Merhaba, Dünya!" yazdırır

🔢 Tablolar (Tables)

  • 🔹 Lua'da, tablolar çok yönlü veri yapılarıdır.

  • 🔹 Bir tablo, sayıları, dizeyi ve hatta başka tabloları bile içerebilir.

  • 🔹 İşte basit bir tablo örneği:

local meyveler = {"elma", "muz", "çilek"}
print(meyveler[1])  -- Bu, "elma" yazdırır

➡️ Kontrol Akışı

  • 🔹 Kontrol akışı, programın hangi kod bloklarını ve ne zaman çalıştıracağını belirler.

  • 🔹 if-then-else ifadesi, belirli bir koşulun doğruluğuna bağlı olarak kodun farklı kısımlarını çalıştırır:

local sayi = 10
if sayi > 5 then
  print("Sayı 5'ten büyük")
else
  print("Sayı 5'ten küçük veya eşit")
end  -- Bu, "Sayı 5'ten büyük" yazdırır

🔄 Döngülerde Kontrol Akışı

  • 🔹 Döngülerde de kontrol akışını yönetmek mümkündür.

  • 🔹 break ifadesi, döngünün derhal sona ermesine neden olur:

for i = 1, 10 do
  if i > 5 then
    break
  end
  print(i)  -- Bu, 1'den 5'e kadar olan sayıları yazdırır
end
  • 🔹 continue ifadesi, döngünün mevcut yinelemesini atlar ve sonraki yinelemeye geçer (Lua'da doğrudan continue ifadesi yoktur, fakat benzer bir yapı oluşturulabilir):

for i = 1, 10 do
  if i % 2 == 0 then
    goto continue
  end
  print(i)  -- Bu, 1'den 10'a kadar olan tek sayıları yazdırır
  ::continue::
end

Bu, Lua'nın daha ileri seviye kısımlarıdır ve bu noktada, bir oyunu kontrol etmek ve yönetmek için gerekli temel yapı taşlarına sahip olmalısınız. Kendinizi daha rahat hissettiğinizde, daha karmaşık projelere geçmeye hazır olacaksınız. Her zaman için merakınızı koruyun ve denemekten çekinmeyin. Başarıya giden yol denemelerle doludur!

Last updated

© 2024 ~ Yunus Emre Ak ~ yEmreAk